با هدف افزایش بهره وری و توسعه پایدار، بیش از ۱۰۰ طرح تحقیقاتی در استان مرکزی در دست اجرا است.

غلامرضا گودرزی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: این مرکز براساس وظایف حاکمیتی که به آن محول شده در زمینه تحقیقات در تمامی حوزه ها، انجام کار‌های تحقیقاتی و انتقال دانش را برعهده دارد.

 گودرزی افزود: در این راستا سالانه بیش از ۱۰۰ طرح تحقیقاتی در مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اجرا می‌شود که این طرح‌ها در زمینه زراعت، باغبانی، منابع طبیعی، فنی مهندسی، گیاه پزشکی، علوم دامی، اقتصادی، اجتماعی و آب و خاک است.

او اضافه کرد: سال گذشته ۱۲۷ طرح تحقیقاتی در استان اجرا شد که از این تعداد ۴۰ طرح آن به اتمام رسید و نتایج آن به نوعی در قالب دوره‌های آموزش بهره برداران و انتقال یافته به کشاورزان ارائه شد.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی افزایش عملکرد در واحد سطح، حداکثر بهره وری از نهاده ها، کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری، سازگاری و مقاوم به خشکی و ... را از جمله دستاورد‌ها و نتایج طرح‌های تحقیقاتی عنوان کرد.

او ادامه داد: مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان دارای ۸ آزمایشگاه و ایستگاه تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف است که بستر مناسبی برای اجرای طرح‌های تحقیقاتی می‌باشد.

آزمایشگاه آب و خاک در اراک، ایستگاه تحقیقات گیاهان دارویی در علی آباد اراک، ایستگاه تحقیقاتی انار ساوه، ایستگاه تحقیقات و آموزش ملی لوبیای خمین، ایستگاه تحقیقات منابع طبیعی در خُسبیجان، علوم دامی فدک، ایستگاه تحقیقاتی آبخوان داری خشکرود زرندیه و ازمایشگاه ثبت و گواهی بذر ایستگاه‌های هستند که کار‌های تحقیقاتی در آن‌ها در انجام است.

در حال حاضر ۳۵ محقق در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فعالیت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.